2025. június 7., szombat

Hogyan juthatsz házasként a Pokolba?


Egy mai modern házaspárnál természetesen kerül szóba az előjáték, az orális szex, a szodómia, a fogamzásgátlás, a szexuális teljesítményfokozó szerek és szexuális segédeszközök használata – pedig ezek is erkölcsi, halálos és súlyos bűnök. „Sok lélek szexuális bűnök miatt kerül a pokolba” (Fatimai Szűz Mária)

Az egyház története során a nemi egyesülésnek három célját tartották szem előtt: a szaporodást, a házastársi barátság és hűség kifejezését, valamint a bujaság (bűnös vágy) elkerülését. Ezeket a célokat az egyház szentjei és tanítói évszázadokon át tanították és megvédték, válaszul a szexuális perverziókat egyre inkább toleráló kultúrára.

Szent Alfonz Maria de Liguori tanítása

Az olyan szexuális gyakorlatok normalizálása, mint az önálló, külön cselekedként művelt előjáték, az orális szex, a szodómia, a fogamzásgátlás, a szexuális teljesítményt fokozó gyógyszerek és a szexuális segédeszközök házaspárok életében, nemcsak ellentétesek a házassági aktus méltóságával, hanem súlyos bűnök és démoni jellegük van. Ezek a cselekmények eltérnek az Isten által adott házasság rendjétől, és a szent házastársi aktust puszta örömszerzéssé és az önző kielégülés eszközévé alacsonyítják. 

Szent Alfonz Liguori, egyháztanító és a redemptoristák alapítója, határozottan egyesítette a házassági aktus két alapvető célját: a nemzést és a házastársi hűség kifejezését. Bár elismerte, hogy a házassági aktusban való öröm önmagában nem bűnös, ha ezeknek a céloknak alárendelt, de egyértelműen elítélt minden olyan nemi érntkezést, ami eltorzítja vagy meghiúsítja természetes célját.

Szent Alfonz szerint a házastárs felhasználása kizárólagosan a vágy kielégítésére vagy természetellenes szexuális cselekményekre (például orális vagy anális közösülésre) halálos bűnnek minősül. Úgy vélte, hogy minden olyan szexuális cselekmény, amely tagadja a nemzés célját vagy az egyesítő szerelem méltóságát, ellentétes a természet törvényével és Isten Akaratával. A szenvedélyeket mesterségesen felkeltő vagy a testet Isten által szánt célján kívül stimuláló szexuális segédeszközök és szexuális játékok szintén a házasságon belüli tisztaság és szemérem elleni bűnök.

Szent Alfonz figyelmeztet, hogy az emberek legtöbb betegsége a szexuális bűn következménye és büntetése.

A szexualitás Isten szent ajándéka, és nem szükséglet vagy vágy, amit ki kell elégíteni. Csak a szentségi házasság megkötése után, Isten kegyelméből gyakorolható.

Szent Ágoston a bujaságról és a házasságról

Szent Ágoston, az egyház egyik nagy tanítója, szintén sokat írt a házasságról. Tanította, hogy a házasságon belüli minden szexuális egyesülésnek mindig nyitottnak kell lennie az életre, és arra kell szolgálnia, hogy a férj és feleség közötti kötelék megerősödjön. Szent Ágoston szerint, amikor a házastársi egyesülést kizárólag örömszerzésre vagy a vágyak kielégítésére használják, az szándéktól és a visszaélés mértékétől függően vétek, és akár halálos bűnné is válhat.

Augustinus a De Bono Coniugali /Ágoston: „A házassági jóról”/ című művében írja, hogy az önmegtartóztatás és az önmegtagadás az életszentséghez vezető felsőbbrendű út, amit Isten azoknak ad ajándékba, akik hajlandók lemondani a testi kötődésekről. Figyelmeztetett rá, hogy az ördög két szélsőséges módon kísérti a házaspárokat: vagy a házastársi kötelesség elutasításával (ami frusztrációhoz és kísértéshez vezet), vagy a hálószobában a túlzások és a perverzió ösztönzésével, ami a házasságot a bujaság játszóterévé teszi.


A perverz cselekedetek bűnössége

A nemi szerveken kívüli más testnyílások használata – például az orális vagy anális szex – nemcsak természetellenes, hnem súlyos bűn, a házasságon belül is. Ezeket a cselekedeteket szodómiának vagy természetellenes bűnnek nevezik, és nem igazolhatók a házastársak beleegyezésével.

Hasonlóképpen, a megszakított együttlét bűne (coitus interruptus) és a maszturbáció, még ha házasok követik el is, súlyos bűnök a természet törvénye és a hatodik parancsolat ellen. A nemzőképesség szándékos meghiúsítását jelentik és a nemi aktust önző élvezetre redukálják, elszakítva azt mind egyesítő, mind nemző céljától.

Szentek, akik a házasságban a tisztaságot választották:

Az egyház története során sok házas szent választotta azt, hogy tökéletes önmegtartóztatásban éli le az életét – és közös nemi önmegtartóztatásra vonatkozó megállapodást kötöttek házastársukkal, miután teljesítették a nemzés kötelességét. Ez a cölibátusi formában megélt házasság tanusítja, hogy a lelki javak felsőbbrendűek, és a testi örömök felett állnak.

Néhány nevezetes példa:


– II. Henrik és Cunegunda – királyi házaspár, akik József-házasságban éltek.

– IX. Szent Lajos francia király és Margit királyné – akik ugyan nem éltek teljesen cölibátusban, de hitbeli elhatározásból hosszú ideig tartó önmegtartóztatásban éltek.

– Szent Cecília és Szent Valerianus – akik angyali és isteni sugallat által vezérelve még a házasságban is szüzességi fogadalmat tettek.

– Flüei Szent Miklós, Svájc védőszentje 10 gyermeket nevelt fel, majd feleségével megegyeztek, és remeteségbe vonult. Húsz évet élt elvonultan, imádságban, bűnbánatban és böjtben, sőt a legenda szerint 19 éven át csak az Oltáriszentséget vette magához és némi ivóvizet.




Sok szent kötött házasságot, akik az életszentségükből fakadóan és Isten iránti odaadásból tisztán vagy teljesen külön éltek.

A házastársi intimitás Isten által adott szent ajándék, amiről le is lehet mondani. Amikor azonban az öröm, a perverzió és az önkielégítés eszközévé válik, akkor a halálos bűn kapuja lehet – még a házasság keretein belül is.

A katolikus házaspároknak vissza kell térniük a házassági aktus tiszta, tiszteletteljes és istenfélő megértéséhez, elutasítva a modern hedonizmus démoni hazugságait. Az öröm nem gonosz, de amikor a szeretet és az élet szolgálata helyett céllá válik, halálos bűn lesz. A házasságban az igazi szerelem önfeláldozó, szerény, gyümölcsöző és tisztességes.


Minden keresztény házastárs imádkozzon azért, hogy megértse a katolikus házasság szent titkát – és a szentek bölcsessége és az Egyház örök igazságai által vezérelve szentségben és egymás kölcsönös megszentelésében élhesse hivatását.



(Traditional Catholic Femininity)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Kukkants be egy apácazárdába! Több száz éve senki sem látta, mi van belül

Olyan dolgot osztunk meg veletek, ami Magyarországon eddig még sosem volt látható. Az alábbiakban több olyan videót közlünk, mely megal...

Népszerű bejegyzések