2025. július 1., kedd

A Teremtő tervei (A tiszta férfiúság 3. rész)

 

I. fejezet. – A Teremtő tervei.

 


 


 

«Meg is teremte az Isten az embert: a maga képére, az Isten képére teremtette, férfinak és asszonynak teremtette. És megáldá őket az Isten és mondá: Szaporodjátok, sokasodjatok és töltsétek be a földet». (1Móz. 1,27-28.)

 

Évezredek óta száguldott már a föld a napkörüli pályáján. Belsejében még gomolygott a tüzes láva; iszonyú sistergésekkel át-áttörte még a megkeményedett külső réteget, de a kihűlés folyamata egyre előbbre haladt... Szerte a föld kerekségén erdők sűrűje zöldellett már. Kápráztató formában virágzott minden tavasz; víg madárdal trillázva szárnyalt a lenge szellő lágy ölén. Csupa élet, csupa erő, csupa feszülő energia volt minden ... Csak egy valami hiányzott még ...

Valami, vagyis inkább valaki.

Nem volt, kinek daloljon a rigó. Nem volt, kinek nyíljék a virág. Nem volt, kinek teremjen a gyümölcsfa. Hiányzott az eszes, öntudatos lény, aki mindezt a tengernyi szépséget felszívja mohó lelkébe; aki nemcsak egyik alkotórésze legyen a természet nagy mechanizmusának, hanem aki mindezt a madárdalt, patakcsobogást, virágillatot, erdők susogását, szél suttogását, fehérfejű hegyóriások komoly méltóságát, méh döngicsélését tudatosan átérezze, átélvezze, s a fönséges természet szépségeitől megittasult lelkét a hála szárnyain szeretettel emelje mindennek Alkotója felé.




Az első férfi és nő.

Akkor teremtette meg az Isten az első emberpárt. Egy férfit és egy nőt. A férfi és nő két nem, mindkettő teljes lény magában is és mégis egymást kell kiegészíteniük. A két nemben együtt valósította meg a Teremtő teljesen az «ember» eszméjét. Mindkét nemnek megvan a maga különleges sajátsága, de a férfi és a nő csak egymást kiegészítve adják az «ember» teljes fogalmát.

A férfinek jellegzetes tulajdonsága a bátorságot, a tettre- készséget igénylő alkotó-munka. Akarata kemény, jelleme szilárd, elhatározásában kitartó. Öröme telik benne, ha gránit-kemény széles homlokát győzedelmes daccal szegezheti az életküzdelem ezernyi viharának.

A nőt összetörné az életért folytatott küszködés. Az ő életéhez legjobb talaj a család puha fészke, ahol kifogyhatatlan szeretettel és meg nem szűnő odaadással ápolja, gondozza otthonát, gyermekeit, és mosolygásra simítja a nehéz munkából hazatérő férje-urának komoly vonásait. Alkotó ereje nem oly lendületes, mint a férfié, de nagyobb a türelme s kitartása.




Az emberiség számára a legszebb gondolatokat éppen azzal valósította meg Isten, hogy két nemet teremtett. A családi élet kimeríthetetlen bája, a hitvesi és gyermeki szeretet, sőt a honvágy s részben a hazaszeretet is éppen a nemek különbözőségén alapulnak.

Tehát kell férfi a világba és kell nő. Kell a férfinek ereje mellé a nőnek gyöngédsége. Kell a férfi tüzes tettrekészsége mellé a nőnek szeretete, szépsége, mélyebb érzelmessége. A két nem elválaszthatatlanul egymásra van utalva. Ezért helyezte a Teremtő az első nőt az első férfi mellé és ezért alkotta meg mindjárt az emberiség kezdetén az első családot.

A teremtő tervei.

De a két nem létrehozásával még sokkal mélyebb, szentebb tervei is voltak Istennek. A kettős nem által egyúttal teremtő erőt is adott az embereknek. Azt akarta, hogy az ő teremtő munkájának egy részét ők vegyék át, s azt a rést, melyet a halál üt az emberek között, egyre új meg új emberivadékok életre hozásával pótolják. Ez volt a teremtőnek végtelenül fenséges, titokzatos terve a házasság megalapításával. Isten szándékai szerint tehát a tiszta érintetlenségben kifejlődött, erőtől duzzadó ifjúra s leányra úgy kell tekintenünk, mint egy testté vált isteni teremtő gondolatra.



Mindnyájan tanultátok a hittanórákon, hogy Isten az első két embert, Ádámot és Évát, közvetlenül maga teremtette. De előbb-utóbb minden fiúban felvetődik a nagy kérdés: Hát a többi embereket ki teremtette? Isten nem teremtette közvetlenül, úgy, mint az első emberpárt, hát hogy kerültek ezek a földre? És hogy kerültem én a földre? És egyáltalában, hogy születnek a földre a kis gyermekek?

Bizony ez végtelenül komoly kérdés. Ez minden fiú tudásvágyát előbb-utóbb roppantul izgatja. Inkább én mondom itt el neked, mintsem hogy másoktól kelljen kérdezősködnöd.

Hát figyelj csak ide, édes fiam. Bizonyára nagyon jól tudod, hogy a tudósok az egész nagy világ minden teremtményét két nagy csoportra osztják: a szerves és szervetlen lények csoportjára. Az első csoportba tartozó lényeket (növény, állat, ember) Isten nemcsak megteremtette, hanem saját teremtő erejének egy részével is felruházta, úgy hogy ezek a lények ennek a nemző erőnek segítségével új, hozzájuk hasonló kis élő lényeknek adhatnak életet. A növény új növényeket termel, az állat új kicsinyeket hoz a napvilágra s az embereknek kis gyermekei születnek.




A szervetlen testeknek (nap, csillag, ásvány, hegy, tenger stb.) Isten nem adta meg a teremtő erőt. Hogy miért? Mert ezek nem pusztulnak el oly könnyen, mint az élőlények, s így nem volt rá szükség, hogy veszendőnek indult jómaguk helyett új kicsinyeket hívjanak az életbe. De szükség van erre a szerves lényeknél! A hal és madár, fa és növény, állat és ember megöregszenek, pusztulnak, elmúlnak – évről-évre ezer és milliószámra. De ha ez folyton így tartana és újak nem lépnének helyükbe, egy-kettőre megszűnnék az élet a földön. Igaz, Isten azt is megtehette volna, hogy minden el pusztult élőlény helyett közvetlenül ő maga teremtene újat. Azonban az ő titokzatos, szent akarata még nagyszerűbb dolgot valósított meg: minden élőlénynek megadta azt az erőt, hogy ők maguk másoknak is tudjanak életet adni, még pedig oly titokzatos úton, melynek titkait eddig a világ legtanultabb embereinek sem sikerült kifürkészniük.

Láttad-e már, fiam, télen az alvó fákon csendben, alig észrevehetően meghúzódó rügyeket? Minden egyes rügy egy új fakadásnak, új virágnak, új gyümölcsnek, új kis fának fészke. A rügyek csak a tavaszi napsugár csókját lesik, hogy bimbózni, fakadni, virágozni kezdjenek; a virágok pedig a májusi rovaroknak vagy a friss szellőnek látogatását várják, mikor a szellő szárnyain, a méhek meg lábukon elhozzák magukkal egy férfivirág hímporát és ezt rászórják a nővirág bibéjére. Amint a hímpor a bibét érte, szinte azt mondhatnók, hogy a két virág abban a pillanatban összeforrott az egymás iránti szeretetben. A megtermékenyített bibe elkezd érni, nőni. Egyre nagyobb, egyre fejlettebb lesz, míg végre – pár hét vagy hónap múlva – teljes kifejlettségében lábunk elé hull az érett gyümölcs s a gyümölcsben új mag: új fának, új életnek csirája, így gondoskodik a Teremtő arról, hogy a természet folyton megújítsa önmagát.

A könyv ingyenesen letölthető INNEN


Tóth Tihamér titka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Kukkants be egy apácazárdába! Több száz éve senki sem látta, mi van belül

Olyan dolgot osztunk meg veletek, ami Magyarországon eddig még sosem volt látható. Az alábbiakban több olyan videót közlünk, mely megal...

Népszerű bejegyzések