2017. január 22., vasárnap

Üzenet a "bátorozók"-nak

 - Nagyon bátor vagy! - mondja mosolytalan szemével az ölemben szendergő Julcsi felé intve egy rég nem látott ismerősöm a buszon. Tudom, hogy most kedvesen kell válaszolni, és meg is teszem. De ebben a pillanatban fogom fel, mit is jelent a "bátor" jelző, amit már több mint egy éve egyre rám aggatnak, domborodó pocakomat, vagy gömbölyű, illatos kis gyermekemet látva.
    


A "bátor" itt egyenlő azzal, hogy "felelőtlen". Igen, ez már bizonyos, amint visszapergetem magam előtt a véleményt nyilvánító arcokat. És tudom azt is, milyen gondolatok sorjáztak a magabiztos, okoskodó fejekben. 

Valahogy így hangzott volna, ha illett volna kimondani: "Ha már nem védekeztél, te kis buta, legalább vetetted volna el! Négy gyerek a mai világban?! Hajaj! Hidd el én értek hozzá!" 

Itt mindenki jobban ért hozzá, mint én. Négy gyereke ma csak a romáknak, a vallásosoknak, a magzatvédőknek és a gazdagoknak van. Ez az általános felfogás. Nem vicc, mostanában hallottam egy társaságban, ahová újként csöppentem bele, és próbáltak besorolni valahová!). De hát én egyik sem vagyok. Csak egy anya, akiben megfogant egy élet, és már nem küldhettem el.
    
Egyszer ötéves kisfiam pillanatnyi mellőzöttségében a fülembe szomorkodta ezt a mondatot: 

     - Ha a Julcsi nem lenne, nekem sokkal jobb dolgom lenne. 
     Értettem én jól, igen. De a másik felére is kíváncsi voltam, hát megkérdeztem, nagyon komoly arccal tettem föl a kérdést:
     - Jó, akkor küldjük el! Vagy adjuk oda valakinek?
     A gyermek arcából kifutott a vér. Egy pillanatig némán nézett rám, azután felelt. Megfelelt az egész világnak, a kételkedőknek és a mindentudóknak, de főleg a "bátorozóknak".
     - De hát én szeretem. Hogy már itt van, nagyon szeretem.
     
Ezt üzenem mindenkinek. Nem vagyok különleges ember. Sem roma, sem gazdag: csak szeretem. Az első perctől fogva szerettem. Nekem már akkor itt volt. Hát ezért nem küldhettem el.

SZ.J.


További cikkek:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Kukkants be egy apácazárdába! Több száz éve senki sem látta, mi van belül

Olyan dolgot osztunk meg veletek, ami Magyarországon eddig még sosem volt látható. Az alábbiakban több olyan videót közlünk, mely megal...

Népszerű bejegyzések